Pages

Thursday, September 2, 2010

Mati nan indah

Innalillahi wainna ilaihi raji'un
Hmm terdetik plak ak untuk menulis pasal mati kali ni. bukan ape, ptg td time on d way balik dr kangar ak melalui satu tanah perkuburan.. agak sayu jugak suasane walopun ape yg aku tgk tu xsampai lime saat memandangkan aku berade di atas moto yg berkelajuan 110km/j (poyo saje nk tayang bawak laju la konon..haha)..

Ape yang buat aku sayu bukanlah ape, aku pon penah g tgk org mati,kene tanam ape. Cume kali ni kat spnjg jalan kubur tu berderet kete parking. Aku assume tu waris2 dan rakan2 si arwah mungkin. kalo betol la assumption aku, MasyaAllah... indahnye, mati begitu ramai org yg dtg bg pghormatan terakhir. seronok kan? lagi ramai org dtg lagi boleh delay munkar nakir datang utk disoal sebab munkar nakir akan datang lps org last habis 7 langkah meninggalkan pusara.. so bile da tgk situasi mcm tu ak reflek balik kat diri ak,kalo ak mati bebile adekah seramai tu yg dtg? Ape mungkin org mampu menangis bile ak xde? huhu.. ntah la, tapi mmg sayu je rasenye tgk scene td...

tapi sbenanye ak pon xpasti same ade kete byk2 tu g funeral ke g mane..ak assume je kot. nk kate g kenduri pelik la jgk rasenye ni bln pose. nk kate ade manchester lawan chelsea kat situ lagi la tipu kn.. sebab kubur sbelah aku assume ade la kat situ kematian agaknye.. tapi kalo event len sori la yek... Cume aku trfikir macam tu ok jgk skali skale, at least jiwe ak xde la kras sgt sbb msh leh zikrul maut alhamdulillah..

Moge2 kite smua dikurniakan kekuatan dan ditamatkan riwayat dengan keimanan insyaAllah.. Doakan aku skali ye..

0 critics:

Post a Comment