Pages

Sunday, May 18, 2008

manusia dan kucing...

Semalam aku main sms dengan bestfren aku.. die bukak topik pasal kucing die yg dah beberapa minggu hilang, baru ditemui. tp malangnya kucing die balik dgn keadaan badan yang kurus dan sbelah mata buta. Sedih, memandangkan usia kucing tu baru 1thn lebih..

Lepas masing2 wish gudnite memandangkan hari dah lewat malam.. Aku terfikir sejenak.
Manusia dan kucing mempunyai persamaan. Camane?

Well, tgk je la kucing.. seekor binatang yang comel lagi innocent.. bertindak mengikut otak dan bukannya mengikut akal. mmg naive la.. dari situ leh nampak fitrah kejadian alam. Berdasarkan cite ni, in the end kucing tu ttp kembali kepada orang yg amat2 menyayanginya. dan orang yang amat menyayanginya itu tetap menerimanya kembali walaupun rupanya sudah tidak secomel dulu dan lebih teruk lagi, cacat.

Kaitannya dengan manusia? senang je..
1. Tgk kat kucing tu, mase lari@hilang dr rumah member aku tu die xpikir btape bahaya duk kat luar. Mmg kucing xleh berfikir pun, tp mnsia boleh.. kite kaitkan dengan mnsia. Mgkin seseorang tu die meninggalkan orang yang amat menyayangi dirinya utk mencari keselesaan atau pun sebab2 lain yang mementingkan dirinya. Tetapi akhirnya bila padah yang dia temui@xtemui apa2 yang die nak temui tu, akhirnya dengan rasa bersalah lagi xmalu die akan kembali kpd orang yang amat menyayanginya td semula.

2. Dalam idup ni kalo kite dah sayang kat sesuatu@seseorang, kite sanggup menerima apa jua kelemahan dan kecacatannya..

3. Cinta sejati xperlu dicari. Die akan datang dengan sendirinya. Xperlu terhegeh2 menagih kasih dr orang yg kite rase kite syg.. Ini janji Allah.


"Nothing Is Impossible"

0 critics:

Post a Comment