Pages

Thursday, April 16, 2009

Firasat

Hurm.. Percaye x pade firasat?

Firasat ape yang terjadi next without something logical (atau with logic also). Contohnya macam nak exam,tergerak ati nak bace certain-certain topic before jawab paper. Tgk2 kuar betoi. Contoh lain macam nak pergi pasar malam ke mane ke,terdetik perasaan akan berjumpa ngan orang yang kita kenali walau tak tau siapa mahupun dirancang, dan bertemu jugak. Banyak lagi contoh la kan.

Aku percaye.. Firasat ni adelah gerak hati yang best. Dapat rase sesuatu yang akan terjadi,dalam mase terdekat ataupun lambat. Nak kate macam 6th sense tu macam la jugak,tapi aku tak rase semua ni mustahil sebab semua mampu mendapat firasat yang almost 90% tepat. Berdasarkan pengalaman aku, ade beberape mende yang dibuat baru dapat rase firasat ni.

  1. Dekatkan diri dengan Allah. Solat ape sume..
  2. Then hati tenang, just banyakkan senyum
  3. Jangan ade prasangka negatif kat orang.
InsyaAllah dapat rase firasat ni. Itu aku yakin.. Banyak lagi yang mampu dilakukan, ini cume sebahagian. Main point aku buat benda2 yang ikhlas dan suci supaya hati tenang.

However,walaubagaimanapun ini hanyalah pengalaman aku. Anda bagaimana? Aku yakin anda juga pernah mengalami benda yang sama.

0 critics:

Post a Comment