Pages

Wednesday, May 20, 2009

Bio-nik.. haha

Lawak la cite bio-nik ni. Tah la. maybe too early to said sebab baru episod pertama semalam. Tapi for sure agak disappointing dan 'kelakar' la jugak cite die. Smalam balik2 jalan kat midvalley saje terbukak tv3, tengok2 ade cite bio-nik. Untuk 1st episode ni agak boring, sebab meleret cam ape da. Patu die nye hero, Prof ape tah macam x kena je ngan watak.

Itu dari segi penceritaannye. Hmm sbenarnye aku nak tengok bio-nik ni sebab aku nak tgk CGI yg digunekan. Dengar kate agak gempak dan bole tahan la jugak untuk drama Malaysia ni kan. Aku ni jenis support la jugak kalau orang tempatan nak wat ape2 yang berkaitan ngan CGI sebab aku mmg minat bende2 ni, n harap one day Malaysia bole lawan Amerika tu. Cewah..

Tapi...

Malangnye apebile aku ternampak trick yang bangang digunakan buat kali kedua dalam cite Malaysia. Ko tau ape, mase die nak loading program yang chip nak tanam kat badan nik (watak utama kot) tu, skrin yg digunakan tu jelas2 gune WINDOWS MEDIA PLAYER punye skin! walawei... busuk2 nak amek yang tu pun edit la skit. Kurang2 tukar theme winsows tu sat ke. Xyah create, donlod tenet pon banyak wei..

Kali pertama dlu aku tengok cite ape tah (Impak Maksima kot), time konon2 tuning keta tu, amek yg game nye setting! Gran Turismo punye lak tuh. Aduyai... macam aku kate td, kureng2 nk guneyg orang punye ejas la dulu. Ish3..

Tapi untuk bionik tu mungkin terlalu awal utk aku komen. Ini hanyelah first impression aku terhadap drama ni. No problem la,Amerika Jepun n laen2 sume start CGI filem macam ni jgk. Cume diorang stat awal,tu tak nampak sangat.

0 critics:

Post a Comment