Pages

Friday, May 29, 2009

Waran Tangkap is on me!

Wah.. igt lagi tak post aku pada 17 Februari lalu pasal aku kene saman? Kompem tak ingat kan.. Kalau tak ingak boleh klik sini untuk view post tersebut.

So hari ini, 29 Mei 2009. Aku agak terkejut apabila abah kesayangan aku panggil aku masuk bilik study dia. Gaya serius. Mesti ade something wrong ni. Tibe beliau bersuara, "Opah ade call Adam?". Aku tergamam. Kehairanan, aku jawab tidak dan bertanya mengapa. Lalu abah aku menyatakan telah sampai surat waran tangkap di rumah Opah aku (masa buat lesen dulu aku register guna alamat Opah aku kat Kuantan sebab masa tu tak menetap secara tetap lagi).

Aku pun ape lagi dalam kepale hotak aku, kompem kes tak bayar saman la ni. Sebab aku memang dah menjangkakannya dari awal lagi yang satu hari aku akan ke mahkamah. Tapi kenapa waran tangkap keluar? Kenapa bukan surat mahkamah?

Sebab apa aku tak nak bayar saman? Sebab aku tak bersalah! Aku disaman atas sebab MASUK JALAN SEHALA yang TIADA SIGNBOARD. Bukti kukuh dah ade. Gambar aku dah ambik hari kejadian iaitu 17 Februari 2009. Untuk mengukuhkan lagi aku ambik lagi gambar pada 14 Mac 2009. Memang tak ada signboard langsung! Aku ni dah la mase tu freshie lagi dengan jalan-jalan di Kangar, so memang tak jangka la itu one way. Sebelum aku masuk jalan tu jugak, aku berkali-kali tengok sama ada jalan tu sehala ke tak. Puas aku cari signboard tak jumpa, aku lalu je la. Then kena saman on the spot.

Aku dah jelaskan kepade polis tu yang memang tiada signboard langsung, DAN DIA MENGAKUINYA. So aku refuse la nak bagi lesen, tapi Polis tu ugut aku nak charge aku dua kesalahan: sebab masuk jalan sehala dan menghalang polis menjalankan tugas. Masa tu pening kepale aku dengan paksarelanya membiarkan aku disaman. Memang dasar nak cari duit betul. Miskin betul PDRM sampai guna undang-undang untuk mengugut orang yang tak jumpa signboard (sebab tak ada!) macam aku ni.

Di bawah ni aku sertakan gambar-gambar bukti ketiadaan sigboard jalan sehala di jalan tersebut.


Gambar pada 17Februari 2009. Hari aku disaman.


Ini pula gambar pada 14 Mac 2009. 25 hari lepas insiden! Perasan tiang yang tiada signboard tu?


Lagi pada 14 Mac 2009.


Lagi.. kali ni close up lagi. Memang tak ada sigboard kan?


So kepada sesiapa yang berminat nak bantu aku (apa-apa cara la kan), amat dialu-alukan. Pandangan,pengalaman anda memang berharga untuk aku sekarang. Apapun doakanlah supaya aku berjaya. Terima Kasih.

3 critics:

salam..

sorry bro.. lame x jln2 online...
so ape citer...

masuk kene bicara la kan?

aku support ko dr belakang.. obviously ko x tau x de signboard. dan diakui pon..

ko ada hak untuk dibicarakan..

ko mmg labi...ako dah suruh ko byr lme dah...bdak2 laen pon dah bgtau dah...padan muko ko...ako dh ckp degil..haha

hidayat : sori dayat lmbat reply. aku duk kelantan dr 3hb smpai le smalam. baru smpai umah,br la dpt ol ngan slesa. hehe.. well sakng ni aku xdapek ape2 respon g dr polis or sape2. tah aku enjoy sgt kat klantan smpai lupe hal ni. Tp tgk la mcm mane.. nanti aku cek balik. neway thanks 4 ur support.

anonymous : haha.. tau la,tercari pasal kot. keh2.. by d way sape ko eh? letak la name len kali, sng nk detect. ni men anonymous aku xcam sape. huhu

Post a Comment