Pages

Thursday, March 5, 2009

"Anu Dalam Botol"?


Aku bukan lucah. Just nak bagitau korang satu projek filem baru akan dibuat. Ni la tajuk movie die. Agak2 ape yang terlintas kat pale korang bile dgr tajuk macam ni? Kalo korang suci murni aku rase takde pape,tapi aku yakin dan pasti 90% daripade anda tidak 100% suci murni. hahaha.. Ok la,sbenarnye cite ni tentang kehidupan pasangan gay (gay homoseksual,bukan gay yang bermaksud happy ok?). Penerbitnya Raja Azmi Raja Sulaiman, minah yg aku upload gambar kat atas ni. Ape kehey nye la,macam xde cite lain yang bermoral nak buat. Buat la cite pasal tok lebai kawin 4 ikut poligami care Islam ke, perjuangan kekasih islam ala2 ayat2 cinta tu ke.. ni tidak.. kenape gay yang menjadi pilihan? Sebab Majlis Mufti tak keluarkan fatwa gay tu haram lagi? Isy3.. Bodoh betul la die ni,kompem last skali blaja agama mase SPM dulu. Kantoi la.. Ilmu lain upgrade,ilmu agama x upgrade. Tu jadi benda2 macam ni,xde asas agama. Kerana publisiti,duit nilai2 sejagat terabai. Well korang pikir la sendiri yek ape aku cube sampaikan ni. Neh aku sertakan skali petikan kate2 wartawan intebiu die kat mstar.com.my :

Bagi Raja Azmi, tafsiran mengatakan filem tersebut bakal mengundang maksiat adalah tidak tepat.

“Maksiat berlaku di mana-mana dan ia akan berlaku kalau tidak ditonton.

“Filem ini boleh mendatangkan maksiat jika menunjukkan persembahan atau lakonan ‘terlampau’.

“Kalau terlampau kita kategorikan ia sebagai filem ‘blue’ namun filem ini bukan filem ‘blue’.

“Tetapi, gambarannya lebih kepada bagaimana sepasang lelaki sejenis itu bercinta,” jelas Raja Azmi mengenai filem yang sudah mula mengundang kontroversi akibat tajuknya itu.



Nak tengok full bukak link ni - http://www1.mstar.com.my/cerita.asp?file=/2009/3/5/mstar_hiburan/20090304130642&sec=mstar_hiburan

2 critics:

salam sahabat.
aku rase filem tu memenangi anugerah
filem abu jahal yang pertama tahun ni
harap kerajaan sekat filem ni

Amin.. kerajaan boleh harap ke masalahnye? huhu..

Post a Comment