Pages

Wednesday, March 25, 2009

Oh Datuk, Oh Siti...


Kenape la pelik sangat artis melayu sekarang. Macam tudung tu dah jadi trend dah bagi diorang. Dan aku xsangke Datuk Siti Nurhaliza pun same terlibat dalam benda bodoh ni. Kak siti, dulu mase skolah x ambik PAI ke? Kan dosa hukumnya dedah aurat. Dan lagi satu, kalau nak pakai tudung tu pakailah betul2 sikit. Tudung tu bukan trend, tudung tu wajib. Ni pakai tudung, nampak tengkok la, nampak anak rambut la. Bajet ayu la wei.

Bile tengok artis2 ni aku teringat pulak kat membe prempuan aku sorang ni. Die freehair. Aku penah tanye die dalam nada bergurau, "knape ko xmau pakai tudung eyh? Ko pakai tudung jambu gile..". Die pun senyum2 comel, memang comel pun die tu. haha.. Emm die kate, die bukan xnak pakai tudung, tapi die xnak hipokrit. "Hipokrit macam mane tu?" aku tanye. Die kate, hipokrit la pakai tudung pegi surau ke ape, tapi kat dorm prangai cam haram. Mulut mengate sane,mengate sini. Pastu bajet alim, pndg rendah kat orang2 macam die yang free hair. "Patutnye diorang ajak aku pakai tudung dulu. Ini tak,mengate je pandai. Tegur xreti..".

Hmm aku pon no komen la, betul die cakap pe. Pakai tudung,tapi pergi pegang2 tangan ngan jantan,sosial ape sume bek xpayah pakai. Mencemarkan imej orang yang betul2 pakai tudung sebab nak tutup aurat. Huhuu... Niat aku bukan la nak mengata Datuk Siti, cume die ni berpengaruh. Die buat ape2, beribu nak ikut ape die buat. So kalau orang yang cetek ilmu agama (aku pun cetek lagi,maksud aku yang xde kesedaran) dan terlalu nak ikut fesyen die. Free2 la terjebak kan.

So korang fikir-fikirkan la ye.

2 critics:

adakah datok siti pon sependapat dengan member pompuan freehair ko tu??

maybe she doesn't wanna be hypocrite....

before this maybe, tp skarang.......?

Post a Comment