Pages

Sunday, March 8, 2009

"Jangan malukan keluarga"

Oyop.. atau name sbenarnye Amierul Izwan bukanlah Presiden Amerika, Perdana Menteri Britain ataupun ketua kampung Kg.Baru. Die ni ex-classmate aku mase f5 kat SMAPK dlu (SMAPK? Oh,aku hampir terlupa aku ex-SMAPK..Bukan xbangge jd bdk Smapk, cume prangai aku skang almost conjugate ngan most smapians. hehe).

Smalam die baru sahaje diterbangkan ke India utk wat medic kat sane. Nasib bek pagi tu dan jugak aku kol die. Ye la nk p anta KLIA xsempat,aku ade klas hari tu,Jumaat le katekan. Last week die anta sms ajak g knduri doa slamat die kat muar,tp aku xreply akibat kredit nazak. Sori ye oyop.. Hoho.. Tp dan kol aku loga la jgk. Dlm last conversation (sblum die jd sbhgian pnduduk India) tu byk jgk mende yg bguna. Disebalik ayat2 gampang dan kejam die tu,terselit la jugak teguran2 berguna buat aku.

Dan ayat plg best die yg aku akan igt (insyaAllah) adelah "Jangan Malukan Keluarga". Agak dalam,in fact amat dalam maksud tuh. Betul gak,mase zaman kecemerlangan aku dlu ini la motivasi aku,maybe skang ni on off (aka lupe). Nak banding aku ngan die,family aku lebih educated,tp dari segi achievement die much better. For sure,there must be any fucking wrong with me. Huhu.. Dan aku pun harap ayat neh kekal la jugak dlm pale aku skang. Almaklum ler da tua makin byk benda2 keji yg aku terbuat,lalu menyebabkan aku lalai dan lupe. Keh3..

Oyop ni gak aku berterime kasih kat die. Die neh xmacam sesetengah member yg sedang menempah kejayaan dlm akademik lain. Still kawan cam dlu, and support aku jugak walaupun aku udah beberape kali kantoi dalam dunia akademik aku ni. Even aku kantoi matrik pun die masih borak ngan aku cam bese. Humble la sonang kiro.

Mamat neh mmg ade ciri2 doktor la. Kat skul dlu tukang urut form. Walaupun pandai mengurut,die xpenah keja kat rumah urut. Kat sul pun bio power. Last minute study aku suh mamat ni cite je. Yang plg pntg gaye die bgaul ngan smue tu disenangi. Ayat2 die gampang,tp still relevan. Itulah ciri doktor paling dikehendaki. Ade doktor yg aku jumpe kerek siot. Bajet power sangat. Aku kluar terms yg diorang xtau senyap. Aku xla power sgt,tp xde la smpai tahap dungu kan.

Papehal pun astalavista oyop. Harap ukhuwah neh berkekalan ler hendaknye yek dan smoge senang jumpe makanan halal kat sane. Ko kan "suke makan".. haha

0 critics:

Post a Comment