Pages

Sunday, March 8, 2009

Tekanan

Tekanan tekanan tekanan.. Cakap pasal tekanan ni aku terngat pulak kat lecturer Fizik aku mase kat KMPP dulukale (bajet lame sgt aku tggal KMPP gune pkataan "dulukale" neh.haha). Nama dia Pn. Nurazlin.Mase tua dekat2 final sem1,aku igt lg.

Kate beliau:

Pressure=Force/Area

So kate beliau lagi,force yang diberi (force,daya input study mase tu) adelah same kepade smua student KMPP sebab silibus same dan pensyarah same. Cume yg makes the different is Area. Kalau nk Pressure tu rendah,make sure la Area kene besar. So kate beliau lagi, Pressure study ni boleh dikurangkan ngan menambah Area otak. Maknyanya luaskan pemikiran,banyakkan buat latihan,selalu jumpe die utk mengembangkan lagi otak tu.

Huhu memang berguna jugak komsep fizik yang diaplikasikan dlm kehidupan oleh beliau. Tapi problem still dengan aku la jugak. Nak bukak buku tu liat nak mampus. Tp aku harap post ni mampu beri faedah la kat korang yek. Doakan aku semakin rajin,aku pun tgh usaha jgk ni.

0 critics:

Post a Comment